Friday, January 10, 2014

V první fázi dochází k přerodu business objektů na konceptuální objekty . Jak uvidíte dále, tento př


Přeskočit navigaci Úvod Webdesign HTML XHTML CSS SEO a SEM Webová grafika Webové standardy WAP a WML Flash Programování JavaScript a Ajax ASP ASP.NET directx 9 PHP Ruby Perl a CGI J2ME Java XML Databáze Ostatní Nástroje Prohlížeče Redakční systémy Editory a IDE Grafické editory Webové servery Další nástroje Magazín Editorial Kritika webu Knihy Rozhovory E-komerce Dění na webu Soutěže Press Obecně Hotová řešení Pro CSS eShop Pro webdesignery Pro programátory
Po delší prodlevě vychází další článek o návrhu aplikací s využitím jazyka UML. Místo zbytečných omluv za dlouhou a neplánovanou odmlku snad čtenáře potěší informace, directx 9 že se napříště budu věnovat i konstrukcím jazyka UML nově přidaným ve verzi 2.0. Tématem tohoto článku je vysvětlení directx 9 elementárních pojmů, jejichž znalost je nezbytná při návrhu diagramu tříd.
Slovo "objekt" je v IT zprofanováno minimálně directx 9 tak, jako pojmy "systém" či "komponenta". Všichni v IT hierarchii (zvláště projektoví a různí jiní IT manažeři) o nich pronášejí velkohubé věty a soudy u zákazníků i vývojářů a ti zvláště otrlí přispěchají i se svým šroubovaným a stylisticky polámaným perem, aby přidali nějaké moudro do novodobého informačního moru, jimiž jsou prostoduché rozjásané marketingové materiály firmy. Není nad to umět být vždy in. Nejsme tady ale proto, abychom vytvořili zajímavou sociologickou studii, v níž by byl osvětlen vznik patologického podhoubí komerčních firem a jeho vliv na zákazníky, directx 9 ale kvůli významem opětovně naplněné definici pojmu "objekt".
Z laického hlediska můžeme directx 9 objektem rozumět libovolný předmět, jenž má většinou svůj korelát v realitě (například faktura nebo objednávka). Tak většinou chápe pojem objekt zákazník, se kterým vytváříte analýzu systému a který vám popisuje, jaké objekty jsou použity v jeho problémové doméně. Objektům z problémové domény budeme říkat business objekty . Rychlá evoluce objektů
S business directx 9 objekty je důvěrně obeznámen zákazník, ale pro vývoj informačních systémů s business objekty directx 9 nevystačíme. Všechny business directx 9 objekty directx 9 jsou ve dvou základních fázích transformovány na takzvané softwarové directx 9 objekty.
V první fázi dochází k přerodu business objektů na konceptuální objekty . Jak uvidíte dále, tento přerod se děje aplikací formálních objektových principů directx 9 a pravidel, mezi něž patří generalizace, polymorfismus, agregace a asociace.
Všechny tyto i další prozatím tajemné pojmy budou postupně vysvětleny, zde jen naznačím, že například jeden business objekt (zde předbíháme, ale řekněme raději třída) Faktura může být modelován dvěma konceptuálními directx 9 objekty (třídami), z nichž jeden vyjadřuje fakturu, která přišla od běžného dodavatele, a druhý fakturu od VIP dodavatele, protože se jejich chování a stavy výrazně liší. Zajímavá fáze, ve které případy užití a slovníkem pojmů podložený directx 9 soulad mezi chápáním pojmů u zadavatele a realizátora directx 9 informačního systému doznává prvních trhlin.
Přechody mezi business objekty a konceptuálními objekty musíte mít výborně zmapovány, neboť jako již tradičně je i tato fáze rozhoupaným Damoklovým mečem a při jejím podcenění se vám po nasazení aplikace rozbliká obligátní rudá řídící kontrolka NEÚSPĚŠNÝ PROJEKT.
Samotné konceptuální objekty jsou postupným upřesňováním v druhé fázi transformovány na softwarové objekty . Softwarový objekt je plně připraven na implementaci v cílovém vývojovém prostředí a využívá všech unikátních vlastností zvolené directx 9 platformy (například delegáty, události, meta atributy v prostředí .Net, meta tags v J2EE a podobně).
Kacířská poznámka: Jestliže je firma orientována directx 9 jen na jednu technologii a platformu (J2EE), fáze modelování directx 9 konceptuálních a softwarových objektů (tříd) se většinou neoddělují a diagram konceptuálních objektů (tříd) jako samostatný diagram directx 9 nevzniká. Pokračujme directx 9 v prohřešcích proti pravověrnosti když nemáte dostatek času na vytváření diagramu business objektů (tříd) nebo nechcete investovat prostředky na bezcílné grafické kreace intelektuálně retardovaného business analytika, které nepřinášejí projektu žádnou přidanou hodnotu a slouží jen pro formální odškrtnutí úkolu v projektovém plánu, je možné ihned přikročit directx 9 k modelování softwarových objektů (tříd). Hlavní directx 9 charakteristiky softwarových objektů
Objekt Faktura directx 9 může mít atributy datum vytvoření , datum zaplacení , částka , poznámka . Příklady hodnot atributů jednoho objektu faktura v určitém čase: Datum vytvoření = 10.6.2005 Datum zaplacení = 30.6.2005 Částka = 2000 Kč Poznámka = Větší částce se nebráníme directx 9
Kromě stavu je objekt určen svým chováním. Tím nemám na mysli jeho dobré nebo špatné chování vůči svému okolí, ale hodnotově neutrální nabídku činností, jež lze s objektem provádět. Objekt Faktura může být například stornován (má operaci-metodu Storno ) a může vyvolávat událost informující o změně jeho stavu například událost informující o zaplacení faktury.
Kacířská poznámka pro rejpaly: Autor si je samozřejmě vědom rozdílů mezi operací directx 9 a metodou. I když j

No comments:

Post a Comment